Translation missing: da.general.general.skip_content

Gratis ekstra urrem til hvert ur eller sæt: Kode FREESTRAP ved kassen

VORES RESPONSIBILITY STRATEGY 2023

Det er tid til forandring. Vi synes, urbranchen skal tage ansvar - for produktion, materialeindkøb, arbejdskraft, shipping og plastik.

LÆS HELE STRATEGIEN HER
Image description is missing
VI ER EN CERTIFICERET B CORP VIRKSOMHED
B Corp-certificeringen tildeles af nonprofitorganisationen B Lab, der opererer rundt om i verden. B Lab arbejder for en global økonomi, hvis formål er at gavne alle mennesker, samfund og livet på Jorden.

AMBITIONER

Vi ved, at det ikke er let at udfordre status quo i urbranchen og vise vejen mod en ny og bedre forretningsmodel. Men det ligger i vores DNA at arbejde for den bedste og rigtigste måde at drive virksomhed på under de forudsætninger, som de globale forandringer stiller. Og at være fuldstændig gennemsigtige omkring vores succeser - og fiaskoer.

01 RAPPORTERING

At kunne måle sine resultater og rapportere dem er alfa og omega, når man arbejder hen imod en mere ansvarlig forretning. Uden nøjagtige og verificerbare data, ambitiøse målsætninger og regelmæssig rapportering er initiativer mod en mere bæredygtig status quo ofte ikke mere end (overdrevne) gætterier. For de kommende år har vi sat klare mål, der bl.a. omfatter at opnå CO2-neutralitet i 2040 og at blive plastikneutrale.

02 ANSVARLIGE PRODUKTER & KUNDEOPLEVELSEN

Ansvarlige produkter og kundeoplevelsen dækker en bred vifte af områder fra produkter, materialer og emballage til vores Giving Back Program. Vi har høje ambitioner for vores produkter og er fast besluttede på at udfordre branchen: Vi ønsker at designe langtidsholdbare produkter i fremragende materialer og er altid på udkig efter nye, innovative materialer og leverandører der kan bidrage til denne rejse.

03 SPORBARHED I FORSYNINGSKÆDEN

Sporbarhed er afgørende – både for at vide, hvor vores materialer kommer fra, til at kende niveauet af drivhusgasudledninger i forsyningskæden og sikre gode arbejdsforhold. Baseret på antallet af leverandører vi arbejder med, har vi i øjeblikket 41% sporbarhed i vores tier 2-leverandører med det mål at øge dette antal til 80% i 2023 og 100% i 2024.

04 HOVEDKONTOR

Vores værdier skal skinne igennem alt, hvad vi gør. Fra indretningen af vores kontorer, frokosten vi spiser og den måde, vi arbejder på som team. For hvis vi forventer, at vores partnere handler ansvarligt, skal vi gå forrest med et godt eksempel.
Image description is missing
Image description is missing
Image description is missing
Image description is missing
Image description is missing
Image description is missing
Image description is missing
Image description is missing

SÅDAN DEFINERER VI "BEDRE MATERIALER"

Materialer der påvirker miljøet mindst muligt (f.eks. genbrugsmaterialer) og/eller materialer eller komponenter, som vi kan følge og derved sikre, at de påvirker mennesker og miljøet mindst muligt (f.eks. vores laboratoriedyrkede diamanter).

Vi har høje ambitioner
for vores produkter
og er fast besluttede
på at udfordre branchen:
Image description is missing
Vi ønsker at designe langtidsholdbare
produkter i
"bedre materialer".
Image description is missing

LÆDER
NATO-REMME
VEGANSKE LÆDERREMME
RUSTFRIT STÅL
NATURLIGE STEN
LABORATORIEDYRKEDE DIAMANTER
BIOACETAT
BIOBASERET POLYAMID
EMBALLAGE
GUARDIAN BY NORDGREEN
Guardian er indgrebet af Nordgreen – en fysisk manifestation af de værdier, der ligger brandet nærmest. Tanken bag Guardian er at forlænge urets levetid så meget som muligt, så det kan holde i op til 100 år. Derved reduceres hvert urs miljøbelastning mest muligt.

NORDGREEN X CLEANHUB

Som et visionært og ansvarligt brand er plastik i havene og på landjorden en af ​​vores største bekymringer. Derfor vil vi være plastikneutrale. I første omgang er vores mål at reducere vores plastikforbrug med 50 % i 2023 sammenlignet med 2022. For at nå dette mål, afprøver vi et plastikfrit alternativ til de traditionelle gaveæsker og kigger på solbrilleemballagen, som er vores allermest plastiktunge emballage. For at kompensere for den plast, der endnu ikke er blevet reduceret, gik vi i januar 2021 sammen med CleanHub. På den måde indsamles der i naturen en plastmængde svarende til det plastik, vi bruger i vores emballage og produkter.

CO2e OFFSETTING
For at blive klimaneutrale vil vores første skridt være at se på, hvordan vi kan reducere de CO2-udledninger, som vi allerede kender til og kan måle. Næste skridt på vejen er langt mere komplekst – det går nemlig ud på at måle de CO2-udledninger, som vi ikke kan kontrollere. Det handler om forsyningskæden og om, at vi skal indhente information om de udledninger, der her forekommer. Vi har besluttet at kompensere via projekter, der vil gøre en forskel i de nøglelande, som vi opererer i, for derved at bidrage til en ""fremtidig positiv"" teknologi.

GIVING BACK PROGRAM

Vi mener, at et godt helbred, et rent miljø og en fuldendt uddannelse er menneskerettigheder. Den barske virkelighed er dog, at mange mennesker i verden ikke har adgang til disse rettigheder. Da vi grundlagde Nordgreen, var vi drevet af vores danske værdier – og vi vidste, at vi skulle gøre en indsats for at hjælpe med at ændre den status quo, som mange mennesker vokser op med. Der var ingen undskyldning for ikke at give tilbage. Siden lanceringen af ​​Nordgreen har hvert eneste solgte produkt bidraget til en velgørende sag. Dét er vi stolte af, og det vil de fortsætte med at gøre.

VORES HOVEDKONTOR I KØBENHAVN

Vores værdier skal skinne igennem alt, hvad vi gør. Fra indretningen af vores kontorer, frokosten vi spiser og den måde, vi arbejder på som team. For hvis vi forventer, at vores partnere handler ansvarligt, skal vi gå forrest med et godt eksempel.

Image description is missing

LÆS HELE STRATEGIEN HER

Denne 'Responsibility Strategy' er en af ​​de vigtigste byggesten i vores engagement. Den dokumenterer vores planer og ’action points’ for fremtiden – på kort, mellemlangt og langt sigt. Hver dag vil vi fortsætte med at presse på for forandringer og stræbe efter at gøre morgendagen bedre.

Din kurv er på nuværende tidspunkt tom

Forsæt med at shoppe