Translation missing: da.general.general.skip_content

Gratis ekstra urrem til hvert ur eller sæt: Kode FREESTRAP ved kassen

Image description is missing

Vi sigter efter at være ansvarlige og transparente i alt, hvad vi gør.

Vores arbejde med respekt og ansvarlighed er en proces, som er i konstant forandring. En proces, der formes af de udfordringer, vi møder i det daglige, af den nye viden vi opnår, samt af de spørgsmål, vi stiller os selv. Alt dette tager vi med i betragtning, når vi kontinuerligt udvikler de mål, vi sætter for vores brand. Derfor er vores mål heller ikke at blive "færdige", men hele tiden at udfordre os selv til at gøre endnu mere. Læs mere om vores initiativer herunder.

Respekt og Ansvarlighed

Det mest bæredygtige du kan gøre, er slet ikke at gå med ur eller andre accessories overhovedet. At opnå bæredygtighed inden for vores branche er nok også en utopisk mission. Det anerkender vi fuldt ud. Men alligevel drømmer vi om at udvikle accessories så ansvarligt, som det overhovedet kan lade sig gøre. Vi er bevidste om vores ansvar og arbejder på at øge vores arbejde med transparens og sporbarhed i virksomheden og forsyningskæden, samtidig med at vi støtter initiativer, der er med til at give tilbage til samfund i nød. Ydermere er vi, igennem B Corp, formelt forpligtet til at donere mere end 20% af vores overskud hvert år til velgørenhed.

CSR

Vores værdisæt er stærkt forankret i de 3 søjler: Sundhed, Uddannelse og Miljø. Vores udvalgte NGO-partnere repræsenterer alle disse værdier: Pratham UK, Cool Earth og Water for Good.
Siden Nordgreen blev stiftet i 2017, har hvert produkt solgt bidraget til et meningsfuldt formål. Vores kunder har siden begyndelsen selv kunnet beslutte hvilken sag, der betyder mest for dem og vælge mellem de tre udvalgte NGO’er. Selv hvis vores kunder ikke aktivt vælger et formål, bliver en portion af hvert produkt solgt ligeligt fordelt mellem vores partner NGO’er, så ingen donationer går til spilde.

Vores værdisæt er stærkt forankret i de 3 søjler: Sundhed, Uddannelse og Miljø. Vores udvalgte NGO-partnere repræsenterer alle disse værdier: Pratham UK, Cool Earth og Water for Good. Siden Nordgreen blev stiftet i 2017, har hvert produkt solgt bidraget til et meningsfuldt formål. Vores kunder har siden begyndelsen selv kunnet beslutte hvilken sag, der betyder mest for dem og vælge mellem de tre udvalgte NGO’er. Selv hvis vores kunder ikke aktivt vælger et formål, bliver en portion af hvert produkt solgt ligeligt fordelt mellem vores partner NGO’er, så ingen donationer går til spilde.
Indflydelse for 2022 indtil nu:

Vores strategi

Vi arbejder på at forbedre alle aspekter af vores forretning med fokus på gennemsigtighed, sporbarhed og lang levetid for vores produkter.
Vi er derfor i øjeblikket i gang med at definere vores langsigtede bæredygtighedsstrategi for de kommende år, som vi glæder os til at dele med jer i første kvartal af 2023.
Vi arbejder bl.a. på at finde løsninger, der kan hjælpe os med at reducere vores CO2-udledning så meget som muligt. Vi er der ikke endnu, men ambitionen er en del af alt, hvad vi foretager os, både som brand og en B-corp certificeret forretning.
Som en del af den kommende strategi forpligter vi os til at beregne og udligne vores CO2-aftryk. I dag gør vi det for Scope 1- og 2-emissioner, og med vores langsigtede strategi planlægger vi at inkludere vores Scope 3-emissioner.

Vi arbejder på at forbedre alle aspekter af vores forretning med fokus på gennemsigtighed, sporbarhed og lang levetid for vores produkter. Vi er derfor i øjeblikket i gang med at definere vores langsigtede bæredygtighedsstrategi for de kommende år, som vi glæder os til at dele med jer i første kvartal af 2023. Vi arbejder bl.a. på at finde løsninger, der kan hjælpe os med at reducere vores CO2-udledning så meget som muligt. Vi er der ikke endnu, men ambitionen er en del af alt, hvad vi foretager os, både som brand og en B-corp certificeret forretning. Som en del af den kommende strategi forpligter vi os til at beregne og udligne vores CO2-aftryk. I dag gør vi det for Scope 1- og 2-emissioner, og med vores langsigtede strategi planlægger vi at inkludere vores Scope 3-emissioner.

Produkter & Materialer

'SECOND CHANCE' PRODUKTER
LÆDER
VEGANSK LÆDER
BATTERIER
DYREVELFÆRD
MULEPOSER

Supply Chain

TRACEABILITY

I Nordgreen har vi fokus på sporbarhed i leverandørkæden. I øjeblikket har vi fuld sporbarhed i første og en del af andet led i vores forsyningskæde. Det er vores ambition at opnå fuld gennemsigtighed i andet og ligeledes tredje led af vores leverandørkæde i 2024.

SHIPPING OG LOGISTIK

Vi ønsker at minimere vores miljøaftryk i relation til al transport af vores produkter. Da vores produkter er forholdsvis små pakker, så transporterer vi det meste af vores produktion via lufttransport. Imens vi arbejder på bedre løsninger, afregner vi vores CO2-aftryk for al vores transport.
I 2021 udledte vi 728 tons CO2e på vores forsendelser fra lager til kunde, og det er alt sammen blevet kompenseret via carbonfund.org

PLASTIKFORBRUG OG KOMPENSATION

Igennem vores partnerskab med CleanHub beregner og udligner vi vores brug af plastik for hvert solgte produkt (inklusiv indpakning).
Udover at kompensere for de solgte produkter, har vi valgt også at kompensere for det private plastikforbrug for hver af vores fuldtidsmedarbejdere, baseret på det globale gennemsnit (7 kg pr. person pr. måned).
Vores totale forbrug og kompensation beregnes hver måned.

TRACEABILITY

I Nordgreen har vi fokus på sporbarhed i leverandørkæden. I øjeblikket har vi fuld sporbarhed i første og en del af andet led i vores forsyningskæde. Det er vores ambition at opnå fuld gennemsigtighed i andet og ligeledes tredje led af vores leverandørkæde i 2024.

Read More

SHIPPING OG LOGISTIK

Vi ønsker at minimere vores miljøaftryk i relation til al transport af vores produkter. Da vores produkter er forholdsvis små pakker, så transporterer vi det meste af vores produktion via lufttransport. Imens vi arbejder på bedre løsninger, afregner vi vores CO2-aftryk for al vores transport.
I 2021 udledte vi 728 tons CO2e på vores forsendelser fra lager til kunde, og det er alt sammen blevet kompenseret via carbonfund.org

Read More

PLASTIKFORBRUG OG KOMPENSATION

Igennem vores partnerskab med CleanHub beregner og udligner vi vores brug af plastik for hvert solgte produkt (inklusiv indpakning).
Udover at kompensere for de solgte produkter, har vi valgt også at kompensere for det private plastikforbrug for hver af vores fuldtidsmedarbejdere, baseret på det globale gennemsnit (7 kg pr. person pr. måned).
Vores totale forbrug og kompensation beregnes hver måned.

Read More

Din kurv er på nuværende tidspunkt tom

Forsæt med at shoppe